Voorwaarden

Artikel 1 Definities

In het kader van deze verzekering wordt verstaan onder:
Verzekeringnemer/Verzekerde: degene op wiens naam het verzekeringscontract is gesteld en waarmee de verzekeringsovereenkomst is aangegaan;
Apparatuur: de in het aanvraagformulier vermelde telecommunicatie-apparatuur met de eventueel daarbij behorende standaard, gelijktijdig aangeschafte, randapparatuur;
Assuradeuren: Actua Assuradeuren B.V. in haar hoedanigheid van gevolmachtigde van Actua Schadeverzekering N.V.

Artikel 2 Begin en einde van de overeenkomst

De verzekering vangt aan op de datum zoals vermeld op de door de dealer verstrekte factuur waaruit de verzekering blijkt. Indien het aanvraagformulier rechtstreeks zonder tussenkomst van de dealer wordt ingezonden dan geldt als ingangsdatum de datum dat het aanvraagformulier door Actua Assurantiën B.V. wordt ontvangen. De verzekering heeft een maximale duur van 36 maanden. De verzekering eindigt in ieder geval 36 maanden na de datum waarop de apparatuur nieuw is aangeschaft te 12.00 uur ‘s middags en voorts tussentijds:
a. bij eigendomsoverdracht van de apparatuur door verzekerde;
b. in geval de verzekerde zijn vaste woon- of verblijfplaats binnen Nederland of het grensgebied van Nederland met België of Duitsland verliest;
c. onmiddellijk na uitkering van schade op basis van totaal verlies wanneer assuradeuren aan hun maximale betalingsverplichting hebben voldaan.

Geen gebruik van deze verzekering kan worden gemaakt, indien een verzekerde reeds tweemaal eerder via een bij assuradeuren gesloten telecommunicatie-verzekering is schadeloos gesteld wegens totaal verlies. Is ondanks deze bepaling een dekkingsbevestiging uitgereikt, dan zullen hieraan geen rechten kunnen worden ontleend; wel heeft degene die de premie heeft voldaan recht op restitutie van premie onder aftrek van 25% voor administratiekosten.

Artikel 3 Geldigheidsgebied

De verzekering is van kracht in de gehele wereld.

Artikel 4 Abandonnement

Verzekerde zal in geval van partiële schade geen afstand van de apparatuur kunnen doen ten behoeve van assuradeuren.

Artikel 5 Verplichtingen van verzekerde

Verzekerde is op straffe van verlies van alle uit deze verzekering voortvloeiende rechten verplicht om:
a. alle normale voorzorgen te nemen ter voorkoming van schade (w.o. verlies en diefstal) aan (van) de apparatuur. Aan deze eis wordt in ieder geval niet geacht te zijn voldaan, indien de apparatuur onbeheerd wordt achtergelaten in een niet deugdelijk afgesloten ruimte alsmede in gevallen waarin men heeft verzuimd maatregelen te treffen ter voorkoming van schade, verlies of diefstal indien men in situaties terecht komt waarin naar algemene ervaringsregels rekening is te houden met een verhoogde kans daarop;
b. zich te onthouden van alles wat de belangen van assuradeuren kan schaden;
c. assuradeuren d.m.v. een volledig ingevuld en ondertekend schadeformulier zo spoedig mogelijk in kennis te stellen van een gebeurtenis, waaruit een schadevergoedingsplicht zou kunnen ontstaan;
d. desgewenst het originele garantiebewijs, alsmede de originele aankoopnota van de apparatuur aan assuradeuren over te leggen;
e. beschadigde of te vervangen onderdelen van apparatuur beschikbaar te houden voor assuradeuren tot na een eventuele verlangde inspectie;
f. apparatuur na ontstane en gedekte schade ter reparatie aan te bieden op de wijze zoals door assuradeuren gewenst;
g. alle redelijkerwijs te verlangen medewerking/informatie aan assuradeuren te verlenen/verstrekken voor de behandeling van de schade;
h. bij verklaarbaar verlies, diefstal, afdreiging e.d. assuradeuren hiervan onmiddellijk in kennis te stellen en - uiterlijk binnen 48 uur - hiervan aangifte te doen bij de politie ter plaatse. Het originele exemplaar van die aangifte dient aan assuradeuren te worden overgelegd.

Artikel 6 Omvang van de verzekering

De verzekering verleent dekking aan de verzekerde voor de kosten van herstel of vervanging, tot ten hoogste het maximumbedrag volgens artikel 7, als gevolg van schade aan de apparatuur, alsmede andere kosten als hierna omschreven, die het gevolg zijn van gebeurtenissen die zich hebben voorgedaan tijdens de verzekeringsduur en verzekerd zijn onder het soort verzekering als aangeven in het aanvraagformulier, indien en voor zover niet elders in deze verzekering uitgesloten.

Verzekerd zijn de navolgende gebeurtenissen.
Onder het Silver Service Plan
a. beschadiging door vallen, stoten, vocht en overige van buiten komende onheilen met uitzondering van verlies of diefstal danwel andere oorzaken, waarbij het toestel resp. de restanten daarvan niet meer kunnen worden overlegd aan assuradeuren.

Onder het Gold Service Plan
b. de gebeurtenissen verzekerd onder het Silver Service Plan alsmede schade als gevolg van verklaarbaar verlies of diefstal.

Onder het Platinum Service Plan
c. de gebeurtenissen verzekerd onder het Gold Service Plan. Voorts zijn onder het Platinum Service Plan, mits en voor zover er sprake is van een gedekt evenement, naast de kosten van herstel of vervanging, de volgende andere kosten resp. voorzieningen gedekt:
1. een fout in ontwerp, een constructie-, materiaal- of gietfout, dan wel een bewerkings- of montagefout gemaakt door de fabrikant van de apparatuur;
2. kosten voor het heraansluiten van apparatuur op het netwerk, na een gedekte gebeurtenis;
3. gesprekskosten tot maximaal € 3.500,00 per gebeurtenis, ontstaan door misbruik van de apparatuur door derden, gedurende een periode van maximaal 48 uur voorafgaande aan de schademelding aan assuradeuren:
4a. het gedurende maximaal 30 dagen gratis ter beschikking stellen van vervangende standaard apparatuur, indien reparatie van de apparatuur na schade niet binnen 7 werkdagen na in ontvangstneming door assuradeuren gerealiseerd kan worden. Het vervangende toestel is in beginsel tenminste geschikt om daarmee te telefoneren. Indien ondanks deze bepaling geen tijdelijk vervangend toestel is uitgereikt en met de reparatie een langere periode dan 7 werkdagen gemoeid is, ontvangt verzekerde met terugwerkende kracht ingaande de 4e reparatiedag € 5,75 korting per dag op het geldende eigen risico met als totaal het maximum van het geldende eigen risico;
b. indien verzekerde in het buitenland verblijft en er is gedekte schade aan de apparatuur, dan kan verzekerde - na overleg met assuradeuren - een vervangend toestel huren, mits en voor zover assuradeuren de regeling onder 4a aldaar niet bieden kan. De vergoeding hiervoor bedraagt max. € 5,75 per dag met een maximum van € 170,00 voor de totale periode van maximaal 30 dagen;
c. in tegenstelling tot hetgeen is vermeld onder Artikel 8. Uitsluitingen sub p en q, voorziet Het Platinum Service Plan tevens in diefstal van mobiele apparatuur uit vervoermiddelen mits en voor zover de mobiele apparatuur is geborgen in een met een deugdelijk slot afsluitbare kofferruimte of handschoenenkastje e.d. in een goed afgesloten vervoermiddel en verbreking van beide wordt aangetoond d.m.v. het originele politieaangifte bewijs.

Voor apparatuur tot een ongesubsidieerde waarde van € 300,00 dient in geval van schade binnen de eerste twaalf maanden na aankoop van het toestel een prijsopgave van de reparatie te worden verstrekt aan Actua. Afhankelijk van deze prijsopgave wordt beslist of tot reparatie mag worden overgegaan of dat de schade op basis van totaal verlies zal worden afgewikkeld.
In geval van schade aan apparatuur vanaf een ongesubsidieerde waarde van € 300,00 kan gebruik worden gemaakt van een reparatieservice. Onder het Silver Service Plan en het Gold Service Plan wordt door het servicecentrum een portvrije envelop verstrekt waarin het beschadigde toestel ter reparatie kan worden ingezonden. De reparatie wordt uitgevoerd door een door de fabrikant geautoriseerde reparateur.
Onder het Platinum Service Plan wordt het beschadigde toestel thuis opgehaald door een koerier en na reparatie weer thuis afgeleverd. Indien gebruik gemaakt wordt van de reparatieservice vergoeden assuradeuren slechts de hieraan verbonden kosten; zij kunnen niet verantwoordelijk worden gesteld voor doorlooptijden tijdens reparatieprocessen.

Verzekerde draagt in iedere schade een eigen risico. Dit eigen risico bedraagt:

tot een ongesubsidieerde
waarde van

met betrekking tot van
buiten komende onheilen

met betrekking tot
(verlengde) garantie

€ 300,00 € 25,00 € 25,00
€ 600,00 € 35,00 € 25,00
€ 1.200,00 (+ alle iPhones) € 50,00 € 25,00


In de kosten in dit artikel onder sub 3 omschreven draagt verzekerde een aanvullend eigen risico van € 45,00 per gebeurtenis. In geval van schade, ontstaan binnen 6 maanden na de ingangsdatum van de verzekering, als gevolg van diefstal of vermissing geldt voor een verzekerde of gebruiker beneden de leeftijd van 25 jaar een extra eigen risico van 25% van het schadebedrag, echter met een maximum van € 65,00.

Artikel 7 Schadevergoeding

Schadevergoeding door assuradeuren vindt uitsluitend in natura plaats via een door haar aan te wijzen partij, tenzij anders met assuradeuren wordt overeengekomen. Met betrekking tot de kosten als bedoeld in artikel 6 onder 3 en 4b zal vergoeding in geld plaatsvinden. In geval van beschadiging worden de reparatiekosten vergoed, tenzij deze meer bedragen dan de waarde van de apparatuur. In dit laatste geval en indien de apparatuur teniet of verloren gaat, vindt schadevergoeding plaats door levering van nieuwe apparatuur van hetzelfde merk en type of - indien die niet meer leverbaar is - gelijkwaardige apparatuur. Als waarde van de apparatuur worden door assuradeuren de volgende percentages van de op de aankoopnota vermelde waarde van de oorspronkelijke apparatuur, zonder korting in verband met abonnement, vergoed. Indien op de aankoopnota geen ongesubsidieerde waarde is vermeld, zullen onderstaande percentages van de laatst bekende verkoopprijs worden uitgekeerd:
• apparatuur tot 6 maanden oud: 95%
• apparatuur ouder dan 6 en niet ouder dan 12 maanden: 85%
• apparatuur ouder dan 12 maanden: 75%

Voor rekening van verzekerde komt het van toepassing zijnde eigen risico en het verschil tussen de prijs van de vervangende apparatuur en de hiervoor gestaffelde waarde. Verzekerde heeft het recht door middel van bijbetaling te kiezen voor duurdere apparatuur. In geval van totaal verlies wordt de vervangende apparatuur eerst aan verzekeringnemer toegezonden nadat hij het van toepassing zijnde eigen risico, de afschrijving alsmede het eventuele restant van de 1e jaarspremie aan Actua Assurantiën B.V. heeft voldaan d.m.v. een acceptgirokaart. Indien verzekerde de schade-afhandeling wenst te bespoedigen kan hij/zij desgewenst gebruik maken van telefonische overboeking, waarbij de daaraan verbonden kosten voor rekening komen van assuradeuren. Indien verzekerde recht heeft op vooraftrek BTW dan zal deze door middel van een BTW-nota in rekening worden gebracht aan verzekerde. Incasso hiervan zal eveneens zoals hierboven eerder is bepaald geschieden.

Artikel 8 Uitsluitingen

Niet verzekerd is schade aan of verlies dan wel diefstal van de apparatuur:
a. veroorzaakt door bewerking, reparatie, reiniging, corrosie, oxidatie, batterij-lekkage en enig ander geleidelijk inwerkend defect;
b. veroorzaakt door experimenten, opzettelijke overbelasting, abnormale beproeving en/of ander gebruik dan waar voor de apparatuur is bestemd als ook het nalaten van normaal of voorgeschreven onderhoud;
c. tijdens het in pand of huur geven of in bruikleen afstaan van de apparatuur buiten eigen bedrijf of inwonende gezinsleden;
d. welke voor verzekerde en degenen die daarmede krachtens het voorgaande lid gelijk kunnen worden gesteld het beoogde of zekere gevolg is van hun handelen of nalaten;
e. als gevolg van verbeurdverklaring of inbeslagneming door of op last van enige overheid;
f. veroorzaakt door of ontstaan uit een gewapend conflict, burgeroorlog, opstand, binnenlandse onlusten, oproer of muiterij, zoals nader gedefinieerd in de tekst welke door het Verbond van Verzekeraars in Nederland ter griffie van de Arrondissementsrechtbank te ’s Gravenhage is gedeponeerd, alsmede als gevolg van terrorisme;
g. bestaande uit krassen, schrammen of deuken die de normale gebruiksmogelijkheden niet beïnvloeden;
h. veroorzaakt door, optredende bij of voortvloeiende uit atoomkernreacties, onverschillig hoe ontstaan;
i. veroorzaakt door aardbevingen, vulkanische uitbarstingen, overstromingen e/o andere natuurrampen;
j. door reparaties en/of veranderingen uitgevoerd door een niet door assuradeuren erkend reparatiebedrijf;
k. aan lampen, buizen, batterijen, GSM-kaarten, accu’s, antennes, programmatuur, tassen, draagriemen en andere aan- en toebehoren welke door de aard van het gebruik aan een normale en snelle slijtage en/of achteruitgang onderhevig zijn;
l. garantieschade binnen de door de fabrikant of importeur verleende garantietermijn van minimaal 12 maanden;
m. welke door verzekerde onder een standaard uitgebreide inboedel- of inventarisverzekering, verzekerd zou kunnen worden, alsmede alle schade welke verhaalbaar is onder een andere door verzekerde of ten behoeve van verzekerde gesloten verzekering, ongeacht of deze gesloten is vóór of na de ingangsdatum van deze verzekering. Als uitgangspunt voor de dekking zoals die wordt geboden onder een uitgebreide inboedelverzekering zal worden uitgegaan van de standaard voorwaarden zoals die bij assuradeuren worden gehanteerd;
n. bestaande uit onverklaarbaar verlies of vermissing, waaronder in ieder geval wordt verstaan het laten liggen/ vergeten van de apparatuur en/of het niet weten waar de apparatuur is gebleven e.d.;
o. als gevolg van gebeurtenissen die niet zijn verzekerd onder het soort verzekering als aangegeven in het aanvraagformulier;
p. door diefstal uit en/of beschadiging in een onbeheerd achtergelaten vervoermiddel, tenzij sprake is van vast gemonteerde - niet mobiele - apparatuur en sporen van braak aan het vervoermiddel kunnen worden aangetoond. Alsmede door diefstal uit scholen, clubgebouwen en sportcomplexen;
q. door diefstal van het gehele vervoermiddel, tenzij sprake is van vast gemonteerde - niet mobiele- apparatuur;
r. welke ontstaat tijdens het anders dan als handbagage vervoeren van de apparatuur tijdens het reizen met een openbaar vervoermiddel, zoals vliegtuig, trein etc.

Artikel 9 Wijziging van premie en/of voorwaarden

Assuradeuren hebben het recht de premie en/of voorwaarden tussentijds en bloc te herzien voor de periode waarin de maandtermijnen nog niet zijn vervallen. Bij jaarbetaling volgt de aanpassing eerst per eerstkomende premievervaldatum. Verzekerde wordt hiervan schriftelijk in kennis gesteld en wordt geacht hiermede in te stemmen tenzij hij binnen 30 dagen na ontvangst van de kennisgeving assuradeuren heeft bericht met de herziening niet akkoord te gaan. In dat geval eindigt de verzekering op de datum waarop de voorziening in zou zijn gegaan.

Artikel 10 Premiebetaling en restitutie

De premiebetaling geschiedt per maand dan wel per jaar (afhankelijk van de op het aanvraagformulier door verzekerde aangegeven gewenste betalingstermijn), door middel van een door verzekerde te verstrekken automatische incassomachtiging. De som van alle maandbetalingen vormt de premie die voor de volledige verzekeringsduur verschuldigd is. De premie is bij vooruitbetaling verschuldigd, bij gebreke waarvan de verplichtingen van assuradeuren komen te vervallen met terugwerkende kracht tot de laatste maand waarvoor premie is betaald, dit onverminderd de betalingsplicht van de verzekerde en zonder dat ingebrekestelling nodig is. De dekking wordt weer van kracht voor gebeurtenissen die plaatsvinden na de dag waarop het verschuldigde alsnog wordt ontvangen en geaccepteerd. Blijft de verzekerde in gebreke dan hebben assuradeuren het recht de verzekering te beëindigen wegens wanbetaling.

Het premieniveau is gebaseerd op een minimale verzekeringstermijn van 12 maanden. Indien binnen 12 maanden na ingangsdatum de verzekering komt te vervallen, is verzekerde d.m.v. een slotnota, in een bedrag ineens, premie verschuldigd voor de nog resterende maanden t/m 12 maanden. Indien automatische incasso van het slotnota bedrag niet mogelijk blijkt zal zo nodig tot gerechtelijke incasso kunnen worden besloten waarbij ontstane kosten, wettelijke rente e.d. voor rekening komen van verzekeringnemer. Assuradeuren zijn, behoudens het geval zoals genoemd in de laatste alinea van Artikel 2, nimmer tot restitutie van premie gehouden.

Artikel 11 Mededelingen

Alle mededelingen gedaan door assuradeuren aan verzekerde, dan wel van verzekerde aan assuradeuren, dienen te worden gedaan respectievelijk worden geacht rechtsgeldig te zijn geschied, indien deze (schriftelijk) zijn gedaan aan of door Actua Assurantiën B.V., Postbus 849, 3000 AV Rotterdam in haar hoedanigheid van assurantietussenpersoon.

Artikel 12 Verval van rechten

Elk uit deze verzekering voortvloeiend recht op schadevergoeding vervalt indien binnen 1 jaar na de schriftelijk meegedeelde definitieve beslissing tegen assuradeuren en/of diens gemachtigde(n) geen rechtsvordering is ingesteld.

Artikel 13 Adres van verzekerde

Alle mededelingen respectievelijk kennisgevingen aan verzekerde worden geacht rechtsgeldig te zijn gedaan indien deze schriftelijk hebben plaatsgevonden aan het in het verzekeringscontract vermelde adres, tenzij verzekerde kan aantonen assuradeuren van een adreswijziging in kennis te hebben gesteld.

Artikel 14 Geschillen

Geschillen en/of klachten welke voortvloeien uit deze verzekeringsovereenkomst kunnen worden voorgelegd aan:
- de directie van Actua Assuradeuren B.V.;
- KiFiD, Postbus 93257, 2509 AG Den Haag;
- de bevoegde rechter in Nederland naar keuze van de verzekeringnemer.
Partijen kunnen voorts overeenkomen een geschil te beslechten door arbitrage of op ander wijze. De in verband met dit artikel te maken kosten zijn voor rekening van de in het ongelijk gestelde partij. Op deze overeenkomst is Nederlands recht van toepassing.

Artikel 15 Persoonsregistratie

De in het kader van deze verzekering verstrekte persoonsgegevens worden opgenomen in de door assuradeuren ten behoeven van de verzekeringsmaatschappij gevoerde cliëntenregistratie. De gegevens worden gebruikt voor het uitvoeren van de verzekeringsovereenkomst, voor statistische analyses, voor relatiebeheer, voor het voorkomen en bestrijden van fraude en om te voldoen aan wettelijke verplichtingen. Op deze registratie is een privacyreglement van toepassing alsmede de gedragscode “Verwerking persoonsgegevens financiële instellingen”. De volledige tekst van deze gedragscode kan worden opgevraagd bij het Verbond van Verzekeraars, Postbus 93450, 2509 AL Den Haag. De betreffende gegevens zullen uitsluitend worden gebruikt voor het eigen bedrijf.

Recensies

Graag zou ik jullie willen bedanken voor de snelle afhandeling van de reparatie van mijn toestel. Binnen 1 week had ik mijn eigen toestel weer terug.. Vervangende toestellen zijn toch niet zo goed als je eigen:)

Pieter, Castelre

Iphone Verzekeren

U bent terecht gekomen op GSMVerzekeren.nl. De

Iphone

en

telefoon

verzekeraar.

Wilt u gebruik maken van deze website om een

gsm

of iphone

verzekering

af te sluiten? Klik dan op een van onderstaande link... om uw telefoon of Iphone

verzekeren

. Speciale aandacht voor mensen die hun Apple Iphone verzekeren! Apple Iphone 8 Gb en Apple Iphone 3G 16 3G Gb en Apple Iphone 3GS 32Gb vallen in de categorie tot 1350 Euro. klik hier